Topical Issues of Future Teachers Training in Ukraine
The principal tasks of pedagogues are the democratization and humanization of educational process; the introduction of innovations, alternative forms of studying; providing the professional self-realization of future teacher, the formation of his qualification level, attraction to independent activity, the development of creative skills by means of theoretical projects elaboration, unlocking creativity, defining personal position; the revival of scholar school activity, students’ scientific circles etc. The organization of teachers training in higher pedagogical institutions of Ukraine remains an open problem. That’s why the researchers’ adverting to various aspects of teachers training in higher educational institutions will give an opportunity to estimate the pedagogical science acquisitions in a new way, use them for the formation and improvement of new educational technologies. All these aspects with different intensity are represented in the collection of scientific articles Topical Issues of Future Teachers Training in Ukraine.
- Kategorie:
- Redakcja: Joanna Konashewska, Mariya Chepil, Oresta Karpenko
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7784-500-4
- ISBN druku: 978-83-7784-500-4
- Liczba stron: 238
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Preface 9 PART I. THEORETICAL PRINCIPLES OF FUTURE TEACHERS’ TRAINING IN UKRAINE 13 Svetlana Babushko, Training of trainers for adults employed in tourism industry 15 Svitlana Bilozerska, Psychological factors of training a future teacher 25 Liudmyla Blazhko, Inna Rossokha, Valentyna Strilets, Some aspects of technical high school teacher professional training 31 Mariya Chepil, Educational innovations in modern educational space of Ukraine (Theoretical and methodological aspects) 37 Vladyslav Fadyeyev, Mechanism of the management of the system of educational resources of the higher education of Ukraine 45 Nina Hordienko, Competent approach to social teacher training in present circumstances of university education 51 Victoriya Hryn’ko, Oleksandr Koshelev, The algorithm of psychological and pedagogical support of the teacher of HEI 59 Vitaliy Omelyanenko, Pedagogical foundations of the formation of innovative culture in the context of innovation internationalization 69 Nataliya Pazyura, Characteristics of pedagogical personnel and their role in corporate training in Japan 77 Irina Svintsitska, Features of the legislative providing of legal education of students in higher education establishments of Ukraine 85 Mariya Skorobogatova, The formation of research-pedagogical education in the universities of Ukraine 91 Alla Yatsyuryk, Psychological characteristics of the creativeness of a teacher of the third thousand years 97 Part II. DIDACTIC ASPECTS OF TEACHERS’ TRAINING TO THEIR PROFESSIONAL ACTIVITIES 107 Nataliya Grytsai, Methodical mastery as an index of high level of the future biology teachers’ professional training 109 Oresta Karpenko, Professional SOS-mothers training in the context of the European integration 115 Iryna Kovchyna, Training technologies of socio-legal protection of population for future social workers 125 Nataliya Marakhovska, Conducting a pedagogical workshop for molding professional identity of prospective foreign language teachers 131 Kvitoslava Matiychuk, E-learning as a means of independent learning of the future foreign language teachers in the context of the European integration 137 Elena Mikheeva, Formation of professional competence of future teachers while learning the discipline “teaching support of preschool childhood” 147 Nataliya Mykhalchuk, The peculiarities of culturally oriented teaching students a foreign language 153 Liudmyla Oderiy, Anatoliy Rozdimakha, Psycho-pedagogical aspects of studying the problems of capacity forming to the estimation of reality by means of art 163 Nataliya Pakhomova, Motivation as the main criteria acquirement of integrative medical and psychological and pedagogical knowledge 171 Liudmyla Ponomareno, Methodical bases of research on pedagogical competence of parents-educators of family type orphanage 181 Marina Prokofieva, The problem of the development and implementation of the future primary school teachers’ training model to the younger students’ teaching on the basis of differential approach 189 Valeriya Raskalinos, Features of usage of special seminars in training of social teachers “professional reflection of social teacher” 197 Svitlana Sayapina, Psychological-pedagogical principles of realization of the intersubject connections in the future teacher training 203 Ganna Tsvetkova, The component-structural analysis of professional self-perfection of high school teachers of humanitarian specialities 209 Оlena Ustymenko-Kosorich, Professional training of button accordion players and accordionists in Serbian music schools of academic and national type 217 Liudmyla Vlasenko, Advantages and disadvantages of distance learning 225 Markiyan Yarka, The problem of subject topical training specialization of valeology in the context of European education standards and scientific integration progress 231 Information about authors 237