Zarządzanie wartością dla klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury
Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. Dotyczy koncepcji zarządzania wartością dla klienta, która została ukazana przez pryzmat marketingu doświadczeń w działaniach instytucji kultury w Polsce. Książka zawiera diagnozę etapów teoretycznego modelu zarządzania wartością i doświadczeniem klienta na podstawie badań funkcjonowania teatrów i filharmonii w Polsce, analizę porównawczą zestawiającą wartości proponowane przez teatry i filharmonie z oczekiwaniami uczestników kultury, a także omówienie wpływu nurtu marketingu doświadczeń na działania teatrów i filharmonii oraz ich odbiór przez uczestników kultury.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do menedżerów i animatorów kultury oraz pracowników instytucji kultury. Poruszone w niej zagadnienia mogą być też przydatne dla studentów i osób zainteresowanych zarządzaniem wartością dla klienta oraz marketingiem doświadczeń. Monografia stanowi uzupełnienie wiedzy z zakresu marketingu usług, marketingu organizacji non profit czy zarządzania marketingowego w instytucjach kultury.
To bez wątpienia interesujące opracowanie, skłaniające do dyskusji. Być może pozwoli również na poprawę potocznego, niestety nie zawsze pozytywnego, wizerunku marketingu. Dzięki Autorce możemy zobaczyć jego „szlachetniejszą twarz”.
Prof. dr hab. Jacek Otto
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-121-5
- ISBN druku: 978-83-8220-120-8
- Liczba stron: 192
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Czy tego klient potrzebuje? Czy to klient zauważy? Czy to będzie ważne? Dlaczego nikt tego nie chce? Wartość dla klienta i jej znaczenie w budowaniu strategii instytucji kultury 13 1.1. Wartość dla klienta w literaturze przedmiotu i na rynku instytucji kultury 13 1.1.1. Wartość dla klienta w naukach ekonomicznych 13 1.1.2. Wartość dla klienta i jej miejsce w kulturze 16 1.2. Alokacja wartości dla klienta w strategii instytucji kultury 17 1.3. Zarządzanie wartością dla klienta w instytucji kultury – podejście modelowe 20 1.3.1. Modele zarządzania wartością dla klienta 20 1.3.2. Model zarządzania wartością dla klienta w instytucjach kultury 23 1.4. Umiejętność komunikowania wartości dla klienta jako podstawa nawiązywania i podtrzymywania relacji z uczestnikami kultury 26 1.4.1. Komunikowanie wartości dla klienta – ujęcie ogólne 26 1.4.2. Komunikacja ze współczesnymi uczestnikami kultury 27 Rozdział 2. Jest super, jesteś śliczny, uwielbiam cię, chcę z tobą żyć… Lubię cię!!! OK!!! Łapa!!! Siła doświadczeń w działaniach marketingowych instytucji kultury 35 2.1. Doświadczenie w marketingu instytucji kultury 35 2.1.1. Transfer doświadczeń w działaniach marketingowych 35 2.1.2. Marketing doświadczeń a budowanie wartości dla klienta 36 2.2. Inscenizowanie niezapomnianych doświadczeń dla uczestników kultury 38 2.2.1. Zrozumieć doświadczenie klienta 38 2.2.2. Rodzaje doświadczeń oczekiwanych przez klienta 40 2.2.3. Strategiczne moduły doświadczeń jako sposoby budowania doświadczeń klienta 42 2.3. Potrzeba doświadczania i współtworzenia doświadczeń przez klientów instytucji kultury 49 2.3.1. Sposoby identyfikacji i klasyfikacji potrzeb klienta 49 2.3.2. Współtworzenie doświadczeń z klientem 53 2.4. Instrumenty wspomagające działania marketingowe instytucji kultury w celu budowania doświadczeń 55 2.5. Zarządzanie doświadczeniem klienta w instytucjach kultury 68 2.6. Modelowe ujęcie zarządzania wartościami i dostarczanymi doświadczeniami z udziałem klienta 78 Rozdział 3. A z czym do ludzi? Jak cię widzi rynek? Jak ma się rynek? Kim oni są? Obraz rynku kultury i instytucji kultury 83 3.1. Rynek kultury w Polsce 83 3.1.1. Instytucja kultury w Polsce w świetle prawa i jej obowiązków – klasyfikacja i cele 83 3.1.2. Organizatorzy instytucji kultury 85 3.1.3. Struktura rynku kultury w Polsce 88 3.2. Uczestnictwo w kulturze w świetle rynkowych zmian postrzegania konsumenta 98 3.2.1. Kultura, jej typy oraz zarządzanie w kulturze 98 3.2.2. Wąskie i szerokie ujęcie uczestnictwa w kulturze – od widza i odbiorcy do uczestnika kultury 100 3.2.3. Typologia uczestników kultury 103 3.3. Nowe zjawiska na rynku instytucji kultury 114 Rozdział 4. Tak to wygląda? To jest super?! Chodźmy tam! Tego bym się nie spodziewał! Zobacz! Zarządzanie wartością i doświadczeniem klienta instytucji teatralnych i filharmonii w Polsce w świetle badań empirycznych 119 4.1. Metodyka badań empirycznych oraz charakterystyka prób badanych 119 4.2. Uczestnik wydarzeń kulturalnych oraz jego oczekiwania wobec oferowanych mu przez teatry i filharmonie wartości i doświadczeń – perspektywa klienta 126 4.2.1. Oczekiwania klientów teatru i filharmonii wobec wartości doświadczanych 126 4.2.2. Działania marketingowe teatrów i filharmonii jako wartość dodana dla uczestników kultury 133 4.2.3. Narzędzia komunikowania i dystrybuowania wartości dla klienta w teatrach i filharmoniach 137 4.2.4. Doświadczenia oferowane klientom teatrów i filharmonii oraz poziom ich akceptacji 142 4.3. Zarządzanie wartością i doświadczeniem klienta w teatrach i filharmoniach – perspektywa menedżera 147 4.3.1. Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta a strategiczna możliwość ich wprowadzenia w instytucji kultury 147 4.3.2. Badanie oczekiwań klienta jako podstawa kreowania dla niego wartości i doświadczeń 152 4.3.3. Zaangażowanie klienta w budowanie wartości i doświadczeń 156 4.3.4. Oczekiwane przez klientów instytucji kultury korzyści i rodzaje doświadczeń 157 4.3.5. Elementy budowania i rozwijania doświadczeń w teatrach i filharmoniach 161 4.3.6. Komunikowanie wartości a wdrażanie doświadczeń 163 4.3.7. Dostarczana wartość a monitorowanie doświadczeń 168 Zakończenie 171 Bibliografia 177