Współdziałanie w obszarze profesji społecznych i medycznych
Publikacja dotyczy kategorii współdziałania w obrębie profesji społecznych i medycznych, także w kontekście kształcenia do tych zawodów. Autorka. dysponująca obszerną wiedzą teoretyczną oraz bogatym doświadczeniem praktycznym, stawia tezę, że współdziałanie w praktyce społecznej i medycznej jest realizowane w ograniczonym zakresie. Rozumiane jest bowiem bardziej jako sporadyczna współpraca niż aktywność równoprawnych partnerów. W toku analizy autorka wskazuje na znaczenie i możliwości współdziałania, podkreśla walory jego uczestników, omawia warunki przygotowania do współdziałania reprezentantów profesji społecznych i medycznych. a także wskazuje na przeszkody w realizacji tego zadania. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy twierdzą. że współdziałają albo chcieliby profesjonalnie współdziałać.
„Język monografii jest na tyle komunikatywny, że praca będzie czytelna dla osób spoza środowiska akademickiego, a działających w profesjach społecznych i medycznych oraz innych służbach ukierunkowanych na pomoc człowiekowi […]. Publikacja z pewnością zainteresuje nie tylko środowiska akademickie - nauczycieli kształcących pedagogów, pracowników socjalnych i nauczycieli kształcących w zawodach medycznych - lecz także studentów kierunków humanistyczno-społecznych. Może być wykorzystywana w procesie kształcenia na studiach podyplomowych i kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe w zawodach społecznych i medycznych. Z pewnością będzie służyć wszystkim, którzy decydują o treściach kształcenia przyszłych specjalistów działających w tych dwóch obszarach.”
Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syrek
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-943-9
- ISBN druku: 978-83-8088-942-2
- Liczba stron: 228
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Rozdział I. Odkrywanie instytucji działania profesjonalnego 15 1.1. Metodologiczne aspekty analizy działania i współdziałania 18 1.1.1. Spotkanie interdyscyplinarne podczas wywiadu 22 1.1.2. Wykorzystanie refleksji studentów w badaniu współdziałania 26 1.2. Działanie profesjonalne 28 1.3. Podmioty działania. Podmiotowość w działaniu 34 1.3.1. Relacje specjalista – podopieczny 37 1.3.2. Relacje pomiędzy specjalistami. Praca w zespole 43 Rozdział II. Współdziałanie jako „zjawisko” niemożliwe (?) 47 2.1. Istota współdziałania 48 2.2. Walory uczestników współdziałania 53 2.3. Koordynowanie współdziałania 59 Rozdział III. Przygotowanie do działań złożonych 65 3.1. Wąski lub szeroki profil kształcenia 67 3.2. Innowacyjność w kształceniu. Wizja człowieka kreatywnego 74 3.3. Rozbudzanie postaw. W kierunku gotowości do współdziałania 81 3.4. Kształcenie do profesji społecznych. Przygotowanie do działania w obszarze zdrowia 88 3.4.1. Projektowanie socjalne. Metoda kształcenia do działań złożonych 97 3.4.2. Potrzeba kształcenia medycznego pedagogów 104 3.5. Kształcenie do profesji medycznych. Przygotowanie do działania społeczno-wychowawczego 106 3.5.1. Przedmioty niemedyczne w ofercie dydaktycznej 113 3.5.2. Wymiary integracji w kształceniu 119 3.5.3. „Socjalizowanie” przyszłych lekarzy 124 Rozdział IV. Wspólne pola działania reprezentantów profesji społecznych i medycznych – egzemplifikacja współistnienia 127 4.1. Oczekiwania pacjentów – zachowania lekarzy 130 4.2. Wspólne pola działania związane z chorobą 134 4.3. Wspólne pola działania związane ze zdrowiem 140 4.4. Wielcy reprezentanci działania interdyscyplinarnego 148 Rozdział V. Podejście w kształceniu – nadawanie znaczeń i konstruowanie sensu współdziałania 159 5.1. Nadawanie znaczeń w sytuacjach kształcenia 163 5.2. Udział nauczyciela w konstruowaniu sensu współdziałania przez studenta 170 5.3. Przygotowanie nauczycieli 175 Rozdział VI. Przeszkody w tworzeniu atmosfery do współdziałania 181 6.1. Przeszkody tkwiące w kształceniu 182 6.2. Trudności ze stowarzyszaniem się wykładowców 195 6.3. Rozchwianie w świecie wartości 201 Zakończenie 205 Bibliografia 211 Co-Activity in the Field of Social and Medical Professions. Preparation – Conditions – Opportunities (Summary) 223 Od Redakcji 227