Skrzynka narzędziowa architekta oprogramowania (ebook)
Doświadczony architekt oprogramowania dzieli się swoimi narzędziami.
Architektem oprogramowania nie zostaje się z dnia na dzień. Ta ścieżka zawodowa to lata nauki, zdobywania nowej wiedzy technicznej i różnych umiejętności – od interpersonalnych po analityczne. W ebooku Skrzynka narzędziowa architekta oprogramowania zebraliśmy zestaw działań, które pomogą Ci lepiej zorganizować i uporządkować swoją pracę.
Z publikacji dowiesz się, jakie cztery typy działań powinien prowadzić architekt oprogramowania, żeby osiągnąć sukces:
- Działania na rzecz zrozumienia problemu, np. mapa empatii czy lista założeń
- Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań, np. personifikacja architektury lub projektowanie karuzelowe
- Działania służące namacalności projektu, np. tablica koncepcyjna albo diagram sekwencji
- Działania służące ocenie możliwości projektowych, np. przegląd kodu czy burza ryzyk
Uzupełnij swoją skrzynkę architekta oprogramowania o nowe narzędzia.
CO ZYSKUJESZ:
- Wygodny dostęp
Z ebooka możesz korzystać z każdego urządzenia w dowolnym miejscu - Uznany autor
Porady od doświadczonego architekta oprogramowania, który pracował m.in. przy projekcie IBM Watson - Praktyczna wiedza
To nie kolejna teoretyczna publikacja, która nie ma nic wspólnego z praktyką. Otrzymasz zbiór porad, które będziesz mógł wykorzystać w swojej pracy
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21921-5
- ISBN druku: 978-83-01-21921-5
- Liczba stron: 127
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
DZIAŁANIA NA RZECZ ZROZUMIENIA PROBLEMU 3 Działanie 1. Wybór jednej rzeczy 4 Działanie 2. Mapa empatii 6 Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka 10 Działanie 4. Wywiad z interesariuszami 13 Działanie 5. Lista założeń 16 Działanie 6. Sieć atrybutów jakościowych 18 Działanie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakościowych 21 Działanie 8. Mad lib „punkty widzenia” 26 Działanie 9. Miara odpowiedzi sofi zmatu rozszerzenia 30 Działanie 10. Mapa interesariuszy 32 DZIAŁANIA W CELU ZBADANIA POTENCJALNYCH ROZWIĄZAŃ 35 Działanie 11. Personifi kacja architektury 36 Działanie 12. Architektoniczny flipbook 38 Działanie 13. Karty komponent- -odpowiedzialność-współpracownik 42 Działanie 14. Mapa pojęć 47 Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie 50 Działanie 16. Burza zdarzeń 55 Działanie 17. Grupowe postery 59 Działanie 18. Projektowanie karuzelowe 62 Działanie 19. Wspólna sesja przy białej tablicy 65 DZIAŁANIA SŁUŻĄCE OSIĄGNIĘCIU NAMACALNOŚCI PROJEKTU 68 Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych 69 Działanie 21. Architektoniczne haiku 72 Działanie 22. Diagram kontekstowy 74 Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł 76 Działanie 24. Tablica koncepcyjna 78 Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji 81 Działanie 26. Odrzucone ścieżki 83 Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji 85 Działanie 28. Diagram sekwencji 87 Działanie 29. Metafora systemowa 90 DZIAŁANIA SŁUŻĄCE OCENIE MOŻLIWOŚCI PROJEKTOWYCH 92 Działanie 30. Briefi ng architektury 93 Działanie 31. Przegląd kodu 96 Działanie 32. Macierz decyzyjna 99 Działanie 33. Obserwacja zachowania 101 Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba 104 Działanie 35. Burza ryzyk 107 Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności 110 Działanie 37. Przegląd scenariusza 113 Działanie 38. Szkicowanie i porównywanie 117