Przywództwo wyższego stopnia
Nowe wydanie światowego bestsellera!
Ponad 22 miliony sprzedanych egzemplarzy!
35 lat przełomowych wiadomości dotyczących przywództwa w jednej wyjątkowej książce!
Opanuj przywództwo wyższego stopnia. Poprowadź swoich ludzi do wielkości, budując efektywne organizacje zmieniające życie wszystkich ludzi na lepsze. Ta książka cię poprowadzi, zainspiruje, skłoni do myślenia i będzie dla ciebie punktem odniesienia.
Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na
zarządzanie milionami ludzi i firm. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda. Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców nowe wydanie przełomowego dzieła „Przywództwo wyższego stopnia”, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywódców.
W nowym wydaniu znalazły się porady dotyczące wzmacniania wyników indywidualnych i wyników całej organizacji z wykorzystaniem coachingu, a także wskazówki z zakresu budowania kultury organizacji, która sprzyja wydobywaniu z ludzi tego, co w nich najlepsze.
Przeczytaj, jak:
• przestać myśleć krótkoterminowo i skupić się na właściwych celach i stworzyć fascynującą wizję,
• dbać o klientów, zapewniać im doskonałą obsługę i zdobyć wiernych fanów,
• stworzyć efektywne zespoły i wydobywać ich niewiarygodny potencjał,
• oprzeć swoje przywództwo na pokorze i skoncentrować się na wyższym dobru.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-22026-6
- ISBN druku: 978-83-01-21901-7
- Liczba stron: 336
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Ken Blanchard) 17 Część pierwsza WŁAŚCIWY CEL I WIZJA 25 Rozdział 1. Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard) 27 Właściwy cel: cztery kluczowe sprawy 28 Najlepszy obywatel korporacyjny 32 Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem 33 Model HPO SCORES® 34 Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES® 37 Interpretacja wyników 39 Zastosowanie uzyskanych wyników 39 Rozdział 2. Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi) 41 Znaczenie wizji 41 Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji 42 Tworzenie skutecznej wizji 43 Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej 47 Wizja jako punkt wyjścia 48 Wizja na wszystkich poziomach organizacji 50 Urzeczywistnienie wizji 50 Życie zgodne z wizją 52 Wizja a przywództwo 52 Część druga ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW 55 Rozdział 3. Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard) 57 Definicja empowermentu 58 Siła empowermentu 59 Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment 60 Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty 61 Uczenie się języka empowermentu 62 Trzy klucze do empowermentu 63 Rozdział 4. Przywództwo Sytuacyjne SLII® – koncepcja integrująca (Współzałożyciele The Ken Blanchard Companies®: Ken Blanchard, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi) 75 Trzy umiejętności lidera SLII® 76 Umiejętność trzecia: dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju 77 Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu 82 Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki 83 Efektywne przywództwo to proces transformacji 88 Rozdział 5. Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem (Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins) 91 Wyzwalanie empowermentu u pracowników 92 Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się 93 Trzy główne umiejętności samoprzywódcy 94 Rozdział 6. Przywództwo indywidualne (Fred Finch, Ken Blanchard) 103 Skuteczny system ocen pracowniczych 103 Przywództwo indywidualne a zarządzanie wynikami 106 Współpraca jako nieformalny system ocen 121 Rozdział 7. Kluczowe umiejętności w zakresie przywództwa indywidualnego (Ken Blanchard, Fred Finch) 123 Jednominutowe wyznaczanie celów 123 Jednominutowe pochwały 130 Reprymendy a uwagi 133 Czwarty tajnik jednominutowego menedżera 136 Rozdział 8. Budowanie zaufania (Ken Blanchard, Cynthia Olmstead, Randy Conley) 139 Wysokie koszty braku zaufania 139 Korzyści płynące z zaufania 140 Cztery składowe zaufania 140 Wyzwanie przejrzystości 144 Odzyskiwanie nadszarpniętego zaufania 146 Efekt domina 148 Rozdział 9. Coaching – kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania przywódców (Madeleine Homan Blanchard, Linda Miller) 151 Definicja coachingu 152 Pięć zastosowań coachingu 152 Rozdział 10. Mentoring. Narzędzie planowania życia (Ken Blanchard, Claire Díaz-Ortiz) 165 Przeszkody w procesie rozpoczynania relacji mentorskiej 166 Wybór partnera w relacji mentorskiej 167 Istota kontra forma 167 Model MENTOR. Składowe udanej relacji mentorskiej 168 Tworzenie programu mentoringu w organizacji 171 Mentoring dostosowany do etapu kariery 172 Rozdział 11. Przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Lael Good, Ken Blanchard) 175 Po co w ogóle tworzyć zespoły? 176 Przyczyny niepowodzenia zespołów 177 Model skutecznego przewodzenia zespołowi 178 Strategie sprzyjające osiąganiu większej efektywności pracy zespołowej 190 Potęga zespołów 193 Rozdział 12. Współdziałanie. Paliwo znakomitych wyników (Jane Ripley, Eunice Parisi-Carew, Ken Blanchard) 195 Współdziałanie to nie koordynowanie, współpraca ani praca zespołowa 195 Tworzenie ram dla współdziałania 196 Współdziałanie a rywalizacja 198 Co jest niezbędne, żeby współdziałać? 199 Współdziałanie. Motor znakomitych wyników 204 Rozdział 13. Przywództwo organizacyjne (Ken Blanchard, Jesse Stoner, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fay Kandarian) 205 Autentyczne przykłady zastosowania modelu HPO SCORES® 205 Wyznaczanie odpowiedniego stylu przewodzenia w danej organizacji 212 Diagnozowanie etapu rozwoju, na którym znajduje się organizacja 212 Wyniki i relacje – wyznaczniki efektywnych organizacji 213 Pierwszy etap rozwoju organizacji: startup 213 Drugi etap rozwoju organizacji: poprawa 214 Trzeci etap rozwoju organizacji: wzrost 214 Czwarty etap rozwoju organizacji: wysoka efektywność 215 Dopasowywanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju organizacji 215 Stosowanie właściwego stylu przewodzenia na poszczególnych etapach rozwoju organizacji 217 Istotność diagnozy i dopasowywania 219 Historyczna operacja ratowania firmy 220 Rozdział 14. Zmiana organizacyjna. Dlaczego ludzie się jej opierają? (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra, Ken Blanchard) 223 Znaczenie przewodzenia zmianie 223 Dlaczego zmiana organizacyjna jest tak skomplikowana? 224 Kiedy zmiana jest niezbędna? 225 Dlaczego zmiany się nie udają i kończą niepowodzeniem? 225 Skupienie na przewodzeniu tej podróży 227 Wydobywanie z ludzi obaw związanych ze zmianą i reagowanie na nie 228 Angażowanie tych, od których oczekuje się zmian 236 Rozdział 15. Przewodzenie ludziom w okresie zmian (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra) 239 Pięć strategii zarządzania zmianą 240 Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany 246 Strategia trzecia: współdziałanie przy wdrożeniu 249 Strategia czwarta: utrwalanie zmiany 253 Strategia piąta: analiza możliwości 256 Znaczenie umacniania wprowadzonej zmiany 258 Rozdział 16. Kierowanie udaną transformacją kulturową (Garry Demarest, Chris Edmonds, Bob Glaser) 259 Gung Ho! – punkt wyjścia 260 Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana 261 Skuteczne zarządzanie transformacją kulturową 264 Transformacja kulturowa – krytyczne czynniki sukcesu 270 Część trzecia ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW 273 Rozdział 17. Obsługa klientów na wyższym poziomie (Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey, Jesse Stoner) 275 Korzyści zdobywane dzięki klientom 275 Kreowanie doskonałej obsługi 277 Obsługa klientów na wyższym poziomie 281 Część czwarta WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA 293 Rozdział 18. Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard, Drea Zigarmi) 295 Przywództwo służebne – definicja 295 Stosowanie przywództwa służebnego 298 Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia 300 Czynniki wpływające na wydajność pracy 302 Przywództwo służebne to kwestia serca 305 Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem 306 Zagrożenie ze strony ego 308 Zadania przywódców służebnych 311 Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór 314 Rozdział 19. Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard, Margie Blanchard, Pat Zigarmi) 321 Elementy składowe wizji przywództwa 322 Kształtowanie własnej wizji przywództwa 330 Podziękowania (Ken Blanchard) 339 O Autorach 343 Oferowane usługi 361 Indeks 365