Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 3
W treści kolejnego, trzeciego już tomu z serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” zostały wydzielone trzy zasadnicze części. Ich spoiwem jest problematyka edukacji i prawnych kontekstów społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych.
W pierwszej części zaprezentowano tematykę kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. Druga zawiera próbę wielozakresowego spojrzenia na rodzimy system kształcenia specjalnego. Meritum ostatniej części książki stanowią zagadnienia prawne i etyczne. Są one rozpatrywane w trzech głównych nurtach: prawa dziecka do akceptacji i szacunku, wsparcia społecznego oraz realizacji zasad sprawiedliwości społecznej w odniesieniu do osób niepełnosprawnych.
Autorzy mają nadzieję, że przedstawione koncepcje staną się przyczynkiem do dyskusji nad efektywnością edukacji specjalnej i koniecznością poszukiwania nowych, lepszych rozwiązań pracy dydaktycznej, wychowawczej z osobami wymagającymi szczególnego wsparcia edukacyjnego.
- Kategorie:
- Redakcja: Zenon Gajdzica
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-814-1
- Liczba stron: 194
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Zenon Gajdzica) 9 Introduction (Zenon Gajdzica) 11 Część I. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich 15 Otto Speck Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech 15 Anna Firkowska-Mankiewicz Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną – z doświadczeń krajów zachodnich 27 Petr Franiok Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech 39 Ladislav Horňák Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji 51 Ján Hučík Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej 65 Aleksandra Zawiślak Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej 79 Część II. Polski system kształcenia specjalnego – orientacje teoretyczno-badawcze 97 Adam Stankowski Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów) 97 Grzegorz Szumski Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne 107 Anna Gajdzica Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce 123 Zenon Gajdzica Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce – analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań 137 Część III. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce 153 Władysław Dykcik Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców) 153 Anna Nowak Rola prawa w systemie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych 171 Bernadeta Szczupał Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej 181