Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją
Odpowiedzialność społeczna, przeciwdziałanie korupcji oraz etyka działania firmy są coraz bardziej dostrzegane i doceniane przez menedżerów w krajach europejskich, jako znaczące elementy nowoczesnego zarządzania, które zapewnią firmie przewagę na rynku - stając się coraz bardziej znaczącymi wyróznikami w ocenie firmy na rynku.
Ten kierunek doskonalenia zarządzania znajduje jeszcze zbyt słabe odbicie w organizajach polskich, w stosunku do potencjalnych potrzeb, dyktowanych wielkością zjawiska korupcji i brakiem odpowiedzialności społecznej, które w wymiarze politycznym, gospodarczym i społecznym kraju nabierają często kształtu patologii.
W książce przedstawiono pewne praktyczne aspekty rozwiązań, które mogą mieć znaczący wpływ na zmniejszenie w organizacjach prawdopodobieństwa wystąapienia zagrożeń korupcyjnych oraz wzrost odpowiedzialności społecznej. rozwiązania te zostały już z powodzeniem wdrożone w kilkunastu organizacjach polskich, w tym w ministerstwach i szpitalach.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-431-4
- ISBN druku: 978-83-7556-173-9
- EAN: 9788375561739
- Liczba stron: 180
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Etyka zawodowa
1.1. Uwarunkowania etyki działania organizacji
1.2. Pracownik a etyka organizacji
1.3. Kodeks etyki - aspekty ogólne
1.4. Kodeks etyki zawodowej - przykłady
1.4.1. Etyka działania urzędu (urzędnika)
1.4.2. Kodeks etyczny inżyniera FEANI
1.4.3. Etyka działania biznesu
Rozdział 2
Procesowe zarządzanie organizacją
2.1. Ogólne aspekty procesowego zarządzania organizacją
2.2. Uwagi z praktyki procesowego zarządzania
Rozdział 3
System przeciwdzia!ania zagrożeniom korupcyjnym
3.1. Wprowadzenie
3.2. Uwarunkowania korupcji w kraju
3.3. Podstawowe terminy i wymagania prawne
3.4. Założenia systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym.
3.5. Wymagania szczegółowe systemu
3.6. Rozwinięcie wymagań szczegółowych systemu
3.7. Cel i korzyści z wdrożenia systemu
3.8. Analiza ryzyka wystąpienia zagrożeń korupcyjnych
3.9. Inne rozwiązania w obszarze przeciwdziałania korupcji
Rozdział 4
Wdrażanie systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym
4.1. Uwarunkowania wdrożenia systemu
4.2. Diagnoza stanu organizacji
4.3. Określenie programu wdrażania i polityki antykorupcyjnej
4.4. Opracowanie dokumentacji systemu
4.4.1. Wprowadzenie
4.4.2. Specyfikacja zagrożeń korupcyjnych w procesach
4.4.3. Określenie działań zapobiegawczych
4.4.4. Opracowanie i wdrożenie dokumentacji systemu
4.4.5. Wdrożenie dokumentów systemu oraz doskonalenie systemu
4.4.6. Syntetyczny program wdrożenia systemu
Rozdział 5
Odpowiedzialność społeczna organizacji
5.1. Odpowiedzialność społeczna biznesu
5.2. Norma SA 8000 o odpowiedzialności społecznej
5.3. Szczegółowe wymagania normy SA 8000
5.4. Norma SA 8000 w zintegrowanym systemie zarządzania organizacją
5.5. Wdrożenie systemu według normy SA 8000
5.5.1. Diagnoza stanu organizacji
5.5.2. Polityka
5.5.3. Opracowanie dokumentacji systemu
5.5.4. Wdrożenie dokumentacji oraz doskonalenie systemu
Podsumowanie
Bibliografia