Kształcenie specjalne w systemie oświaty. Vademecum dla organu prowadzącego, dyrektora szkoły, nauczycieli i rodziców
Publikacja jest vademecum standardów organizacji kształcenia specjalnego w szkołach publicznych i niepublicznych oraz innych placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego. Omówiono w niej sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów niepełnosprawnych oraz możliwe formy spełniania przez nich obowiązku szkolnego i obowiązku nauki na wszystkich etapach edukacyjnych, w szczególności przez:
zagwarantowanie przez władze lokalne edukacji dostosowanej do potrzeb, możliwości i talentów tych uczniów,
łączenie zajęć edukacyjnych z organizacją zajęć rewalidacyjnych, kreatywności i sportowo-rekreacyjnych,
tworzenie strategii wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z różnymi niepełnosprawnością mi oraz prowadzenie kształcenia specjalnego najbliżej miejsca zamieszkania.
Opracowanie pozwól i rodzicom, nauczycielom, dyrektorom placówek oświatowych oraz organom prowadzącym na lepszą organizację nauki dzieci niepełnosprawnych, prawidłowe rozumienie i stosowanie przepisów prawa oraz wypełnianie obowiązków organizatorów oświaty. Kuratorom ułatwi monitorowanie i ocenę realizacji prawa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do działań edukacyjnych, dostosowanych do ich potrzeb i możliwości rozwojowych,
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-3575-1
- ISBN druku: 978-83-264-1592-0
- EAN: 9788326435751
- Liczba stron: 400
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów str. 11 Wstęp str. 13 CZĘŚĆ PIERWSZA Rozdział 1. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego str. 45 1.1. Istota zmian w zarządzaniu oświatą w gminie i w powiecie w zakresie kształcenia specjalnego str. 45 1.2. Organizacja systemu oświaty, kompetencje organów prowadzących str. 63 1.3. Główne zadania jednostek samorządu terytorialnego jako organów prowadzących szkoły/placówki str. 77 1.4. Konceptualizacja zadań szkoły i placówki na podstawie statutu str. 86 1.5. Główne zadania i decyzje dyrektora szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym str. 118 1.6. Wykorzystywanie dokumentacji dotyczącej ucznia do podnoszenia jakości edukacji prowadzonej przez szkoły str. 136 Rozdział 2. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach niepublicznych str. 149 2.1. Zakładanie szkół i placówek niepublicznych str. 149 2.2. Główne zadania i decyzje dyrektora szkoły niepublicznej oraz organu prowadzącego str. 154 Rozdział 3. Organizacja pracy szkoły publicznej i niepublicznej str. 162 3.1. Organizacja pracy szkoły integracyjnej str. 162 3.2. Organizacja pracy szkoły specjalnej str. 183 3.3. Kształcenie ponadgimnazjalne w szkołach specjalnych str. 203 3.4. Kształcenie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub w stopniu znacznym str. 215 3.5. Nowy typ szkoły ponadgimnazjalnej str. 219 3.6. Finansowanie kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach publicznych i niepublicznych str. 229 Rozdział 4. Nauczyciele w kształceniu specjalnym i integracyjnym str. 239 4.1. Czas pracy nauczycieli str. 239 4.2. Obowiązki nauczycieli i innych pracowników str. 250 4.3. Współpraca z rodzicami str. 253 Rozdział 5. Organy kontroli i ich uprawnienia str. 260 5.1. Zadania kontrolne organu prowadzącego str. 263 5.2. Nadzór pedagogiczny sprawowany przez kuratora oświaty str. 264 Rozdział 6. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze jako forma spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim str. 278 6.1. Definicja zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i główne zadania str. 278 6.2. Procedury i cele realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych str. 280 6.3. Programowanie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych str. 286 Podsumowanie str. 289 CZĘŚĆ DRUGA Rozdział 1. Nowe rozwiązania organizacyjne służące wyrównywaniu szans edukacyjnych str. 299 Rozdział 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka str. 306 Rozdział 3. System oświaty a wczesne wspomaganie rozwoju dziecka str. 308 Rozdział 4. Proces tworzenia i zatwierdzania projektu pilotażowego programu rządowego WWKSC str. 318 Rozdział 5. Realizacja pilotażu programu rządowego WWKSC str. 323 Rozdział 6. Realizacja zadań wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w środowisku lokalnym str. 336 Rozdział 7. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w krajach Unii Europejskiej str. 341 Słownik używanych terminów str. 351 Aneks str. 367 Bibliografia str. 391 Spis tabel i schematów str. 397