Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce
Kampania wyborcza jest obecnie zjawiskiem o niezwykle istotnej wadze, a jednocześnie jednym z tych etapów procedury wyborczej, które mają duże znaczenie dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych. Problematyka ta nie była dotychczas w sposób całościowy przedstawiona w opracowaniu o prawniczym charakterze. Przeprowadzenie analizy prawnej problematyki kampanii wyborczej jest natomiast pożądane, jako że praktyka ustrojowa w tym zakresie uwypukla liczne problemy, które pojawiają się w jej toku. Autorka przeprowadza dogłębną analizę regulacji kampanii wyborczej, zawartej w kodeksie wyborczym na tle regulacji przyjmowanej w poprzedzających kodeks ordynacjach oraz rozwiązań w innych państwach, formułując wnioski zarówno co do sposobu interpretacji przepisów, jak i postulatów de lege ferenda. Dlatego też niniejsza książka stanowi istotną pozycję w sferze prawa wyborczego, która może wzbudzić zainteresowanie nie tylko przedstawicieli nauki prawa, lecz także politologów, socjologów, a nadto polityków oraz publicystów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-851-6
- ISBN druku: 978-83-7969-850-9
- Liczba stron: 461
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 10 Wstęp 12 I. Kampania wyborcza – zagadnienia wprowadzające 20 1. Pojęcie kampanii wyborczej 20 2. Funkcje wyborów a kampania wyborcza 32 3. Kampania wyborcza w konstytucjach i dokumentach międzynarodowych 41 4. Geneza regulacji prawnej kampanii wyborczej w Polsce 54 5. Konstytucyjne ramy kampanii wyborczej w Polsce 63 6. Zasady prawa wyborczego a kampania wyborcza 76 II. Czas trwania kampanii wyborczej 86 1. Determinanty i znaczenie czasu trwania kampanii wyborczej 86 2. Początek i długość kampanii wyborczych w Polsce 93 2.1. Ewolucja rozwiązań dotyczących czasu trwania kampanii wyborczych 93 2.2. Początek i czas trwania kampanii wyborczych w praktyce 98 2.3. Znaczenie prawne rozpoczęcia kampanii wyborczej 106 3. Zakończenie kampanii wyborczej. Cisza wyborcza 117 III. Uczestnicy kampanii wyborczej 142 1. Uczestnicy kampanii wyborczej – możliwe rozwiązania prawne 142 2. Ratio legis istnienia komitetów wyborczych w polskim prawie wyborczym 145 3. Pojęcie i charakter prawny komitetu wyborczego 149 4. Rodzaje komitetów wyborczych 158 5. Uprawnienia komitetów wyborczych w kampanii wyborczej 165 IV. Agitacja wyborcza i jej formy 178 1. Pojęcie agitacji wyborczej. Agitacja wyborcza a kampania wyborcza 178 2. Formy prowadzenia agitacji wyborczej 194 2.1. Zbieranie podpisów popierających zgłoszenia kandydatów 196 2.2. Zgromadzenia, pochody i manifestacje 198 2.3. Przemówienia 200 2.4. Loterie fantowe, innego rodzaju gry losowe i konkursy 201 2.5. Agitacja wyborcza w Internecie 203 V. Zasady prowadzenia agitacji wyborczej 212 1. Zgoda pełnomocnika wyborczego 212 2. Zbieranie podpisów popierających kandydatów 222 3. Pozakodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej 230 4. Kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej 241 4.1. Ograniczenia co do miejsca prowadzenia agitacji wyborczej 241 4.2. Pozostałe kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej 255 5. Problem prowadzenia agitacji wyborczej za pośrednictwem Internetu 261 VI. Materiały wyborcze i ich rozpowszechnianie 268 1. Pojęcie i ochrona materiałów wyborczych 268 2. Zasady rozpowszechniania materiałów wyborczych 275 VII. Sondaże wyborcze 300 3. Sondaże w kampanii wyborczej 300 4. Zakaz publikacji wyników sondaży w czasie ciszy wyborczej 313 VIII. Kampania wyborcza w radiu i telewizji 324 5. Znaczenie i specyfika kampanii wyborczej w radiu i telewizji 324 6. Pojęcie audycji wyborczej 334 7. Nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych 340 8. Płatne rozpowszechnianie audycji wyborczych 355 9. Debaty wyborcze 366 IX. Postępowanie w trybie wyborczym jako element kampanii wyborczej 376 1. Procedury sądowo-wyborcze 376 2. Cel i przedmiot ochrony postępowania w trybie wyborczym 386 3. Ochrona prawdziwości informacji zawartych w materiałach wyborczych a prawo cywilne i prawo prasowe 399 4. Przebieg postępowania w trybie wyborczym 403 Zakończenie 428 Bibliografia 438 Od Redakcji 462