Językowy obraz starości i starzenia się w reklamie telewizyjnej
Autorka nakreśliła w tekście pracy niezwykle bogaty obraz nieodłącznego od współczesnej kultury zjawiska, jakim jest reklama. Jest ona światem alternatywnym współczesnego człowieka, w którym poszukuje on tego, co mu niezbędne do życia i funkcjonowania w społeczeństwie. Ona także staje się jego przewodniczką w świecie chaosu konsumpcyjnego – tak, aby mógł dokonywać właściwych wyborów wśród otaczających go dóbr.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-169-7
- ISBN druku: 978-83-7865-169-7
- Liczba stron: 122
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I. Reklama a językowy obraz świata 9 1.1. Reklama 9 1.2. Językowy obraz świata 13 1.2.1. Pojęcie językowego obrazu świata i stan badań nad JOS 13 1.2.2. Definicja kognitywna 16 1.2.3. Stereotyp językowy 17 1.2.4. Wartościowanie w językowym obrazie świata 21 1.3. Językowy obraz świata w reklamie 22 Rozdział II. Starość jako kategoria kulturowa 29 2.1. Taksonomiczna definicja starości 29 2.2. Definicja konotacyjna starości 30 Rozdział III. Reklamowa starość w aspekcie biologicznym 37 3.1. Starość odmłodzona 37 3.1.1. Odmłodzenie za pomocą reklamowanego produktu 37 3.1.2. Odmłodzenie niezależne od reklamowanego produktu 42 3.2. Młodość postarzona 45 3.3. Reklama pro-age 53 Rozdział IV. Reklamowa starość w relacjach rodzinnych 57 4.1. Rodzina kilkupokoleniowa 57 4.2. Relacja: dorosłe dziecko – rodzic 64 4.3. Relacja: dziadkowie – wnuki 68 Rozdział V. Reklamowa starość w aspekcie ogólnospołecznym 73 5.1. Starość obok młodości – komplementarność i współwystępowanie 73 5.2. Starość i starzenie się a praca zawodowa 80 5.3. Starość i starzenie się a autorytety 85 Rozdział VI. Reklamowa starość w innych aspektach 95 6.1. Starość a sytuacja materialna 95 6.2. Starość w aspekcie psychicznym 98 6.3. Starość w aspekcie intelektualnym 103 6.4. Ludzie starzy w czasie wolnym 104 Podsumowanie 107 Bibliografia 117