Ruch Muzyczny nr 21/2020
W numerze między innymi:
Pytamy, w jakim stanie jest polskie szkolnictwo muzyczne. Agnieszka Hejduk-Domańska, zastępczyni dyrektora Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji
Kulturalnej w MKiDN oraz Zdzisław Bujanowski, dyrektor Centrum Edukacji Artystycznej przekonują, że w szkołach muzycznych jest dobrze. Witold Paprocki twierdzi, że dobrze mogło być, ale nie jest. I wylicza przyczyny.
Cztery spojrzenia na Warszawską Jesień. O najważniejszym polskim festiwalu muzyki współczesnej piszą Ewa Szczecińska, Ewa Schreiber, Krzysztof Stefański i Dominika Micał.
Relacje z festiwali Musica Divina, Wszystkie Mazurki Świata, Radykalna Kultura Polska, AMPLIFY2020, a także z premier Werthera w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Bajazet w Wiedniu, Pasażerki w Grazu.
Recenzje nowych płyt Ensemble Peregrina, Café Zimmermann i The Mozartists, nowego nagrania Pasji wg św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego pod Kentem Nagano, beethovenowskiego albumu Daniela Lozakovicha oraz książki Marty Taranczewskiej Eugenia Umińska. Kalendarium życia. Przyczynek do biografii.
Rozmowa Mateusza Ciupki z kompozytorem Romualdem Twardowskim z okazji 90 rocznicy urodzin.
Historia przemian i recepcji Polskiego Requiem Krzysztofa Pendereckiego pióra Sławomira Wieczorka oraz portret Artura Benedettiego Michelangelego autorstwa Macieja Grzybowskiego w roku setnej rocznicy urodzin pianisty.
O XVII Festiwalu Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej, ostatnim dużym wydarzeniu kulturalnym II RP, pisze Olgierd Pisarenko.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
AKTUALNOŚCI
STREFA RUCHU
Normalnie – ze Zdzisławem Bujanowskim (CEA) i Agnieszką Hejduk-Domańską (MKiDN) rozmawia Joanna Zabłocka
BezCENSownA strata czasu – Witold PaprockiRELACJE
Muzyka i więzi – Krzysztof Stefański
Tęsknota za harmonią świata – Ewa Szczecińska
Warszawska Jesień z bliska i z daleka – Ewa Schreiber
Dlaczego klasycy? – Dominika Micał
Tradycja – muzeum czy życie? – Monika Partyk
Niech żyje nam! – Katarzyna Ryzel
Radykalne połączenia – Barbara Śnieżek
Barokowe corona party w Bydgoszczy – Bartłomiej Gembicki
Werther wiecznie młody – Bartosz Kamiński
Tyran w studiu radiowym – Jacek Marczyński
Każdy jest więźniem własnych wspomnień – Jolanta Łada-Zielke
Hiszpański reżyser i norweskie oczekiwanie – Leszek BernatWYDAWNICTWA
O konwencji, która konwencji nie lubi – Magdalena Łoś
Trwaj chwilo, trwaj – Jacek Hawryluk
Na początku było słowo, a potem była muzyka – Wioleta Żochowska
Emocje ponad wszystko – Marcin Majchrowski
Muzyka wiecznie żywa – Piotr Tkacz
Poezja śpiewana na brzegu morza – Witold Paprocki
Do sensu droga kręta – Adam Suprynowicz
Koszule Nocne od królowej – Maciej KucharskiROZMOWA
Młodzi kompozytorzy, wyjdźcie z getta – z Romualdem Twardowski rozmawia Mateusz Ciupka
SWOBODA RUCHU
Przemiany Requiem. O Polskim Requiem Krzysztofa Pendereckiego – Sławomir Wieczorek
Szaleństwa Michelangelego – Maciej GrzybowskiFELIETON
Nitka – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
„Jesień: i kryteria – opr. Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Zanim zgasły światła (1) – Olgierd Pisarenko