Mechanizmy skanowania środowiska i dzielenia się informacjami przez MSP
Ze względu na silną konkurencję i szybkie zmiany zachodzące na rynku, środowisko biznesowe staje się coraz bardziej zmienne i niepewne. W rezultacie, zdolność do prowadzenia skutecznego skanowania otoczenia staje się kluczowa dla organizacji, aby przetrwać i odnieść sukces. Niniejsze studium bada praktyki skanowania otoczenia i dzielenia się informacjami w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP) w Singapurze. Rozesłano wstępnie przetestowany kwestionariusz, w którym wzięło udział 45 MŚP z 4 branż. Stwierdzono, że większość firm postrzega informacje środowiskowe jako krytyczne i prowadzi systematyczne działania związane ze skanowaniem środowiska. Poziom zarządzania MŚP uświadomił sobie znaczenie wymiany informacji i podjęto wysiłki w celu uniknięcia gromadzenia informacji. Ponadto, MŚP z różnych dziedzin przemysłu zdawały się mieć różne strategie i sposoby skanowania, w zakresie preferencji dotyczących źródeł informacji i kanałów dystrybucji. Przedstawiono również sugestie dotyczące zwiększenia efektywności skanowania otoczenia, ponieważ zebrane informacje mogą nie być rozpowszechniane do użytkowników końcowych w odpowiednim czasie.