INTELIGENCJA EMOCJONALNA I PRZYWÓDZTWO
Edukacja w Peru, podobnie jak w innych częściach świata, przedstawia różne cele i zadania, trudności i wyzwania, począwszy od osiągnięcia integracji i równości, włączając nowe modele edukacyjne, to poprzez modele zarządzania i coraz bardziej efektywne kierowanie, ponieważ misją szkoły nie jest tylko dostarczanie umiejętności i umiejętności oraz reprodukcja wiedzy, ale edukacja dziecka w głębokim sensie formowania osoby zdolnej do życia w społeczeństwie i bycia produktywnym.Obecnie nowe teorie dotyczące zarządzania organizacjami wyjaśniają, że podstawowa koncepcja, która przyświeca nowemu podejściu, opiera się na efektywności, pracy zespołowej i reagowaniu na nowe trudności narzucone przez proces edukacyjny. Podkreśla to, jako warunek konieczny, zdolność dyrektorów placówek oświatowych do odpowiedzi i rozwiązań integralnych, twórczych i trwałych. Ale obserwujemy stale w administracji oświaty, silny ładunek improwizacji i empiryzmu na wszystkich poziomach, a działania edukacyjne nie są poddawane systematycznym badaniom.